Вихователі

 

Тетяна Юріївна Федорова

Олена Олександрівна Рибак

 

 Помічник вихователя

 

 Ірина Михайлівна  Ватаженко

 

Учити мислити й правильно діяти під час надзвичайних ситуацій.

 

З огляду на дитячу активність, потребу дошкільників у пізнанні світу й самих себе, ми, дорослі маємо замінити звичні «не можна» на «можна», якщо…Адже ми добре знаємо те, чого дитина не зробить у нашій присутності під страхом заборони та покарання, вона все одно зробить тоді, коли нас не буде поруч. То чи не  мудріше було б не забороняти, а навчити користуватися діяти, звичайно, спочатку в присутності дорослого, а у шкільному віці й самостійно. Коли дитині дозволяють, розповідають і показують, як і що роблять дорослі-дитячий інтерес буде задоволений і малому вже не захочеться гратися, бо ними вже не граються дорослі, а використовують за призначенням. До того дитина сама усвідомить , що будь-які ігри з небезпечними предметами - небезпечні. На емоційну сферу дитини глибоко впливають художні образи. Читання художньої літератури, обговорення ситуацій, залучення дітей до самостійного пошуку, рішення в певній ситуації можуть бути використанні при роботі з книгою.

Орієнтовані питання для бесіди:

-А як би ти вчинив на місці героя ?

-А що б ти зробив, якби це трапилось у твоїй присутності ?

-А що б ти порадив бешкетникам ?

-А як би ти допоміг постраждалим ?

Зміст простих творів можна обіграти в різних видах театралізованої діяльності. Дитина з захопленням буде гасити "Кицькин дим", лікувати потерпілу кицьку тощо. Можна використовувати таку дитячу літературу:

1.     С.А. Маршак "Кицькин дім", "Пожежа".

2.      Б.Житков "Допомога йде", "Що було", "Пожежа", "Дим", "Пожежа в морі", "Перша тривога".

3.     В.Островський "З вогнем не жартують".

4.     Г.Фірсов "Куди поспішають червоні машини".

5.     А.Кузнецов "На пожежі".

6.     К.Оленев. "Красные машины".

Завдяки такому підходу «можна» стає безпечним, дитина усвідомлює важливість безпечного поводження, знає і дотримується правил безпечного поводження вдома, на вулиці, у дитсадку, на вулиці тощо. Тому ми повинні докласти зусиль аби дитина не тільки міцно засвоїла правила, а й уміла знаходити вихід з проблемних ситуацій.

   Наше завдання – допомогти обходитися без нас…

 

 

 

 

Щедра осінь знов прийшла 

І дарунки принесла

Всюди нас вона вітає

Дуже добрим уражаєм:

Є грибочки у лісах,

Стиглі фрукти у садах,

На городі любо-мило

Гарно овочі вродили!

 

Дорогі батьки!

Висловлюємо Вам щиру дяку за активну участь у виставці "Дари осені".

 

 

 

Літо, літечко…Загартовуймось !

 

 

     Весна – прекрасна пора року, що дарує нам чудову нагоду долучити дітей до праці у природі, розширити їх

природничі знання, навчити бачити красу навколишнього світу, любити та берегти його.

Під час праці у дітей формується система знань про рослинний світ, вчаться  встановлювати зв’язок  між  умовами зростання та інтенсивністю розвитку рослин, дізнаються про роль людини у природі. Зрозумівши ці зв’язки, діти більш свідомо ставитимуться до природи.

 

В моїм саду цвітуть чарівно вишні,
Над ними бджоли і джмелі гудуть.
Такі дерева гарні, білі, пишні,
Немов танок тихесенький ведуть.

                                   Надія Красоткіна

Виставка творчих робіт до Великодня

Вперше новорічний ранок!

 

Знайомимо дитину з природою

Ні для кого не секрет, що любов до природи формуються у дитини з дитинства. А проблема екології в сучасному світі стоїть на першому місці. Тому знайомити їх з навколишнім світом потрібно починати з самого раннього віку. Природа оточує дитину завжди. Вона дає величезний запас знань, який може стати в нагоді їй в майбутньому. Звичайно, варто відзначити, що дорослий повинен бути для дитини не тільки наставником, а й особистим прикладом.

Починати знайомити з природою потрібно в безпосередній для дитини обстановці, щоб це не було для неї стресом: коли ви знаходитесь вдома або на прогулянці.

Наприклад: кішка вмиває лапкою свою мордочку або хлепче молочко.

Батьки повинні самі помічати ці важливі для дитини маленькі деталі і показати, як треба спілкуватися з тваринами: приголубити, погодувати, погладити, випадково не образити. Дуже важливим моментом є використання художнього слова при залученні дитини з виділеним об’єктом.

Наприклад, маленьких віршів і потішок:

Як у нашої кішки
Біленькі ніжки,
Плямочками спинка,
М’яка шерстинка!
Чорний хвіст пухнастий
З ниткою сріблястою!
Ходить кішка поруч,
Що ж кішці треба?
-” Няв, мур! У кицьки,
Немає сметанки в мисці!”

Т. Єфімова

Мама пестить кошеня, віддаючи йому любов, ніжність і це все повторить за вами ваш маленький малюк. Він з ніжністю буде поводитися з ним, тому що так показала йому його найрідніша людина на Землі – мама. 

Прогулюючись з дитиною парком, зверніть увагу на різноманітність квітів на клумбі і величність дерев. Як приємно відчувати аромат троянди, ніжність і бархатистість її пелюсток. Скільки незрозумілих для малюка нових знань дає природа? Скільки незвіданих доріжок піднесе йому світ? Варто зазначити, що природа чинить величезний вплив на розвиток у дитини психологічних, пізнавальних, мовленнєвих і т.д. особливостей. Вона викликає у дитини багато незабутніх вражень.

При знайомстві з неживою природою, потрібно звернути увагу на те, щоб не давати малюкові ніяких теоретичних узагальнень. Дитина в ранньому віці все одно їх не зрозуміє. Краще дайте дитині можливість насолодитися моментом – скупатися в теплій водоймі або помацати холодну воду у джерелі. Це почуття радості дитина запам’ятає на все життя. Коли ми були маленькими, всі любили експериментувати. Проведіть досліди, але тільки так, щоб це не шкодило природі. Наприклад: «Що плаває, що тоне» або перетворення снігу, льоду у воду.

Дуже добре, якщо ви разом з малюком після отриманих вражень сядете малювати чи ліпити. Разом з ним ви висловите і закріпите побачене. Він з нетерпінням буде чекати нової зустрічі з природою, здобувати знання, берегти природу, доглядати за нею.

 Поради щодо спостережень взимку

1. Шановні батьки! Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте в дітей: чому на поверхню води піднімаються молюски? Чи добре живеться рибкам в акваріумі? При необхідності разом з дітьми частково замініть воду в акваріумі.

2. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще дихається на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити правильний висновок.

3. Проведіть разом з дітьми невеликий дослід: вазу з квітами помістіть в прозорий поліетиленовий мішок і туго зав’яжіть його. Через деякий час зверніть увагу дітей на те, що в середині мішка з’явились крапельки води. Чому вони з’явилися? Відповідь шукайте разом з дитиною: рослина також дихає.

4. Вранці, йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться воно так високо, як було влітку? Зверніть увагу дітей на температуру повітря. Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть положенням сонця на небі.

5. Перебуваючи з дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала влітку. Куди вони зникли і чому? Хай про все це розкажуть вам діти, вони це вже знають.

6. Перебуваючи з дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини «сплять»? З чим це пов’язано? Про залежності, які існують між неживою природою і живою, діти вже знають.

7. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас вдома. Доручіть дітям самостійно дізнатись, які з рослин більше вологолюбиві, а які менше і полити їх.

8. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в другу – ні. Далі спостерігайте за змінами. Висновки зробіть разом з дітьми.

 

 

Бажаємо цікаво  провести час.

 

 

"Ходить гарбуз по городу..."

Батьки та  діти нашої групи  прийняли активну участь у  виставці "Дари осені"

 

 

 Консультація для батьків

           Про непусті дитячі пустощі.

Діти непосидючі, допитливі та невгамовні. Батьки тішаться їхньою наполегливістю в розвитку мовлення, в оволодінні все новими й новими вміннями. Кожен вивчений дитиною віршик  чи пісеньку або навіть самостійно зав`язаний шнурок на черевичку батьки заохочують увагою й похвалою. Але є такий вид дитячої активності , що, на перший погляд , не приносить жодних результатів (пуста активність). Звідси її назва-пустощі. Саме відсутність очевидної цілі відрізняє пустощі від непослуху, вередування. На відміну від пустощів , непослух –це небажання або відмова підкорятися кому-небудь, слухатися; а вередування –один із проявів неслухняності, що характеризується швидкою зміною бажань.

Пустощі є невід ємною частиною поведінки кожної дитини,яка росте розвивається. Дитячі пустощі спрямовані на вихід,за межі усталених, знайомих дитині форм поведінки і  діяльності.

  Пустощі-це сигнал дорослим про те, що дитина вичерпала розвивальні ресурси діяльності ,якою вона займалася, і готова включитися в нову пізнавальну і творчу діяльність, готова до нового етапу розвитку.

  Є три основні види пустощів:

  • Як прояв пізнавальної активності та творчості;

  • Як спосіб вивчення власних можливостей і меж дозволеного;

  • Як спроба зайняти себе будь-чим-пустощі знічев`я;

     Творчість-природна потреба дитини,тож вона змушена творити або витворяти. Творення нерозривно пов`язане з пізнанням нового, а для дитини все нове. І якщо дошкільник псує речі, намагаючись зрозуміти, як вони влаштовані ,то це не його, а наша провина.

     Ніщо не приносить дитині такого задоволення, як усвідомлення власного розвитку. Навчившись нового, дошкільник намагається закріпити це вміння. Дуже важливо для дитини є думка дорослих про, те наскільки добре вона щось робить.

    Пустощі знічев`я зазвичай виникають, коли дитині нічого робити. Причина пустощів проста:дошкільники потребують активності.

   Дитячу  активність потрібно спеціально організовувати. Тому батьки повинні пам`ятати, що для повноцінного виховання ,окрім взаємодії з дідусями й бабусями, нянями чи вихователями ,дитині потрібні інші діти. Мультфільми й комп`ютерні ігри ніколи не замінять звичайної гри дитини з іншими дітьми. Співчуття до чужого болю чи прагнення не ображати інших ліпше виховувати власним «ігровим болем» чи образою, ніж чужим – комп`ютерним . Пустуючи , дитина проявляє ініціативу. Можливість щось переробляти по-своєму, виступати в незвичній ролі викликає в дітей почуття радості.

Приборкувати надмірну дитячу активність і спрямувати її в корисне русло можна в різні способи. Скажімо,батькам варто гратися разом з дітьми в улюблені ігри, зокрема рухливі або читати казки (оповідання) - це допоможе   зрозуміти різницю між добром і злом,чемністю й пустуванням.  Саме тому батьки мають спрямувати енергію на користь дитини:спонукати її займатися спортом,організовувати цікаву гру з іншими дітьми,залучати до посильної допомоги по господарству тощо.

 

 

18.09.17

Сенсорне виховання

 

Перші роки життя це період стрімкого психічного і фізичного розвитку, який є основою становлення дитини як особистості. Ці процеси тісно пов'язані з розвитком мови

 

Процес оволодіння мовленням – один з найскладніших. Мова виникає і спочатку розвивається як засіб спілкування з дорослими. Надалі вона стає засобом мислення і засобом оволодіння своєю поведінкою.

 

Успішне протікання розвитку мовлення в ранньому віці багато в чому залежить від життєвої обстановки, соціального оточення дитини, умов його виховання, особистісних особливостей дитини і власне активності дитини

 

Тому дітям раннього віку, з метою розвитку мовлення необхідно створити сприятливі умови. Важливу роль у розвитку мовлення дитини відіграє сенсорне виховання. Що таке сенсорне виховання? Сенсорне виховання – цілеспрямоване вдосконалення, розвиток у дітей сенсорних процесів (відчуттів, сприймань, уявлень)

 

У малюка зростає інтерес до усього навколишнього: він хоче все побачити, пізнати, взяти в руки. Ці бажання перевищують можливості дитини, і він змушений звернутися за допомогою до дорослого. Однак наявних засобів спілкування (жести, міміка, окремі слова) дитині вже не вистачає, щоб бути понятим, у нього виникає нова форма спілкування - мова. Мета сенсорного виховання - розвинути активну мова дітей раннього віку в процесі ігор з сенсорними матеріалами.

 

Деякі ми вам пропонуємо:

 

Д/і « Збери пірамідку»

Мета: розвивати координацію дрібних рухів кисті рук, вчити розрізняти розміри кілець і розташовувати їх у певній послідовності, поступово спадаючому порядку, розуміти слова «одягни», «зніми», «кільце», та назва кольору, а дітей у віці близько 2-3х років і називати їх.(величина, форма, колір).

 

Хід гри: Дитині пропонують пірамідку з 5 і більше кілець різного за кольором та розміром. На очах у дитини збирають  башточку, примовляючи: «Візьми найбільше кільце надягни його,а тепер візьми кільце поменше, а тепер найменше».

 

Д/і «Великий – маленький»

 

Мета: вчити порівнювати і групувати предмети за величиною вчити показувати і називати «великий», « маленький» предмет.

 

Хід гри: Беремо кубики двох розмірів одного кольору, по 3 великих і 3 маленьких. Спочатку їх довільно перемішують і пропонують дитині з одного боку розташувати великі, а з іншого маленькі. Попросити показати великий кубик і маленький, говорить дітям промовляти слова « великий», « маленький». Теж саме проробляють з будь-якими іншими іграшками.

 

Д/і «Катання з лотка кольорових кульок»

 

Мета: Навчити дітей зосереджено грати однією іграшкою 3-5 хвилин, виконувати дії, показані дорослим , розуміти слова «покатай», «кулька», «поклади», «корзиночка».

 

Хід гри:Дорослий  дає дитині 5-6 кульок червоного і синього кольору (можна дати поєднання двох інших кольорів – жовтий - зелений тощо). Дитині дають можливість пограти кульками, як йому хочеться. Через деякий час ставить на стіл невисокий лоток і скачує з нього по черзі кульки, примовляючи: «Ось як котиться кулька!». Потім пропонує дитині: «Покатай кульку! Ще покатай кульку!». Якщо дитина вміє кататися кульку, то наступного разу замість лотка дають два кошики і показує, як можна перекладати кульки з одного кошика в інший і примовляє: «Покладу в кошик кулька! Потім ще покладу кульку», потім пропонує дитині так перекладати. Наприкінці дати кубик і спробувати його покатати. «Кубик не котиться!»

 

Д/і «Чарівний мішечок»

 

Мета: вчити вимовляти звуконаслідувальні слова, збагачення словника, (корова, собака, кішка, гуска, курочка) розвиток тактильних відчуттів.

 

Для гри слід підібрати іграшки, які дитина знає. Це можуть бути гумові іграшки з серії «домашні тварини». або просто предмети, з якими малюк грає: м'ячики, кубики. Складаємо всі іграшки, які будуть в грі, в щільний непрозорий мішечок.

 

Хід гри: Пропонуємо дитині чи дітям, якщо є компанія, підходити по одному і опускати руку в чарівний мішечок, витягати іграшку з мішечка. Що говорить дитина повинна сказати хто це, або звуконаслідувати.Обов'язково похваліть дитину за правильну відповідь! І не картаєте, якщо малюк не вгадає іграшку.

 

Д/і «Різнокольорові намистинки»

 

Мета: Навчити дитину чергувати предмети за кольором, вчити називати і показувати колір.

 

Д/і «Поклади на місце» Мета: орієнтування в навколишньому, розширення словника.

 

Хід: Вихователь пропонує дитині прибрати на місце іграшки. Він говорить: «Що це? (машина). Де має стояти машина? (на полиці). Постав машину на полицю». Або: «Що це? (лялька). Де має сидіти лялька? (на стільці). Посади ляльку на стілець » і т. п.

 

Таким чином розмовляйте, коментуйте свої дії, спонукайте дітей повторювати слова за зразком.

 

 

 

 

 

Коли всі дома.

                                 Шановні батьки!

У вас обмаль вільного часу, але спробуйте знайти хоча б півгодини, щоб потішити дитину і самим відпочити, зняти напруження робочого дня. Ввечері , коли вся сім`я збирається вдома, доречними будуть ігри, які розраховані на учасників будь-якого віку.

Пропоную вам мовленнєві ігри, які розвивають пам`ять, увагу, а також створюють гарний настрій.

·        Гра « Назвіть слово»

Мета : називати слова на заданий звук.

Усі гравці говорять по одному слову, повторюватися не можна. Називаємо тільки іменники.

·        Придумування загадок.

Мета: вчити дітей міркувати, виділяти характерні особливості, ознаки предметів та описувати їх.Наприклад:Він хижак,живе в лісі. Має сірий колір хутра…

·        Гра«Стара казка на новий лад»
мета:  розвиток мовлення, уяви, творчого мислення
.
Попросіть дитину вигадати «казку навпаки»: ведмеді заблукали й потрапили до дівчинки, що вони стали б робити, як повелися? .

·        Гра «Скажи навпаки»

Мета: розвивати у дітей мислення, увагу, уяву. вчити дітей знаходити протилежні за значенням слова.Наприклад: добрий – злий, веселий - сумний;

·        Гра «Назви одним словом»

 Мета: розвивати у дітей вміння групувати та класифікувати предмети наприклад:стіл, крісло, ліжко..(меблі)

·        Гра «Назви дію»

 Мета: : вчити придумувати слова –дії, виховувати зосереджуваність (бігаю, стрибаю…)

·        «Назви іменник» ( квітка, машина…)

·        «Доберіть слова»

Мета : вчити дітей добирати слова – ознаки.

наприклад : зайчик – боягузливий, довговухий, сірий, білий, швидкий;

квітка – червона, пахуча, яскрава…

- А тепер ознаку іменника (червона квітка) ще можна назвати дію, ознаку іменника.(червона квітка росте)

·        Гра «Скажи лагідно»

Мета: закріпити вміння утворювати іменники за допомогою зменшувальних суфіксів.  (береза –берізонька…)

·        Гра «Пори року»

Мета: закріплювати знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року (узимку — холодно, морозно, іде сніг, з´являється крига; навесні — пригріває сонце, тане сніг, з´являється ...