Вихователі

 

Тетяна Юріївна Федорова

Олена Олександрівна

 

 Помічник вихователя

 

 Ірина Михайлівна  Ватаженко

 

Вперше новорічний ранок!

 

Знайомимо дитину з природою

Ні для кого не секрет, що любов до природи формуються у дитини з дитинства. А проблема екології в сучасному світі стоїть на першому місці. Тому знайомити їх з навколишнім світом потрібно починати з самого раннього віку. Природа оточує дитину завжди. Вона дає величезний запас знань, який може стати в нагоді їй в майбутньому. Звичайно, варто відзначити, що дорослий повинен бути для дитини не тільки наставником, а й особистим прикладом.

Починати знайомити з природою потрібно в безпосередній для дитини обстановці, щоб це не було для неї стресом: коли ви знаходитесь вдома або на прогулянці.

Наприклад: кішка вмиває лапкою свою мордочку або хлепче молочко.

Батьки повинні самі помічати ці важливі для дитини маленькі деталі і показати, як треба спілкуватися з тваринами: приголубити, погодувати, погладити, випадково не образити. Дуже важливим моментом є використання художнього слова при залученні дитини з виділеним об’єктом.

Наприклад, маленьких віршів і потішок:

Як у нашої кішки
Біленькі ніжки,
Плямочками спинка,
М’яка шерстинка!
Чорний хвіст пухнастий
З ниткою сріблястою!
Ходить кішка поруч,
Що ж кішці треба?
-” Няв, мур! У кицьки,
Немає сметанки в мисці!”

Т. Єфімова

Мама пестить кошеня, віддаючи йому любов, ніжність і це все повторить за вами ваш маленький малюк. Він з ніжністю буде поводитися з ним, тому що так показала йому його найрідніша людина на Землі – мама. 

Прогулюючись з дитиною парком, зверніть увагу на різноманітність квітів на клумбі і величність дерев. Як приємно відчувати аромат троянди, ніжність і бархатистість її пелюсток. Скільки незрозумілих для малюка нових знань дає природа? Скільки незвіданих доріжок піднесе йому світ? Варто зазначити, що природа чинить величезний вплив на розвиток у дитини психологічних, пізнавальних, мовленнєвих і т.д. особливостей. Вона викликає у дитини багато незабутніх вражень.

При знайомстві з неживою природою, потрібно звернути увагу на те, щоб не давати малюкові ніяких теоретичних узагальнень. Дитина в ранньому віці все одно їх не зрозуміє. Краще дайте дитині можливість насолодитися моментом – скупатися в теплій водоймі або помацати холодну воду у джерелі. Це почуття радості дитина запам’ятає на все життя. Коли ми були маленькими, всі любили експериментувати. Проведіть досліди, але тільки так, щоб це не шкодило природі. Наприклад: «Що плаває, що тоне» або перетворення снігу, льоду у воду.

Дуже добре, якщо ви разом з малюком після отриманих вражень сядете малювати чи ліпити. Разом з ним ви висловите і закріпите побачене. Він з нетерпінням буде чекати нової зустрічі з природою, здобувати знання, берегти природу, доглядати за нею.

 Поради щодо спостережень взимку

1. Шановні батьки! Поспостерігайте разом з дітьми за мешканцями акваріуму і спитайте в дітей: чому на поверхню води піднімаються молюски? Чи добре живеться рибкам в акваріумі? При необхідності разом з дітьми частково замініть воду в акваріумі.

2. Запропонуйте дітям провести невеликий дослід: де краще дихається на вулиці, біля дороги, чи у парку? Допоможіть дітям зробити правильний висновок.

3. Проведіть разом з дітьми невеликий дослід: вазу з квітами помістіть в прозорий поліетиленовий мішок і туго зав’яжіть його. Через деякий час зверніть увагу дітей на те, що в середині мішка з’явились крапельки води. Чому вони з’явилися? Відповідь шукайте разом з дитиною: рослина також дихає.

4. Вранці, йдучи у дитячий садок, зверніть увагу дітей на місцезнаходження сонця. Чи знаходиться воно так високо, як було влітку? Зверніть увагу дітей на температуру повітря. Спитайте в них, чому стало холодно? Допомагаючи відповісти дітям, поясніть положенням сонця на небі.

5. Перебуваючи з дитиною в лісі чи парку, запропонуйте їй знайти тих комах, яких вона зустрічала влітку. Куди вони зникли і чому? Хай про все це розкажуть вам діти, вони це вже знають.

6. Перебуваючи з дитиною на прогулянці у парку, попросіть її розповісти, чому взимку рослини «сплять»? З чим це пов’язано? Про залежності, які існують між неживою природою і живою, діти вже знають.

7. Разом з дітьми уважно огляньте кімнатні рослини, які є у вас вдома. Доручіть дітям самостійно дізнатись, які з рослин більше вологолюбиві, а які менше і полити їх.

8. Проведіть разом з дітьми дослід: в дві склянки посадіть цибулини, але в одну налийте воду, а в другу – ні. Далі спостерігайте за змінами. Висновки зробіть разом з дітьми.

 

 

Бажаємо цікаво  провести час.

 

 

"Ходить гарбуз по городу..."

Батьки та  діти нашої групи  прийняли активну участь у  виставці "Дари осені"

 

 

 Консультація для батьків

           Про непусті дитячі пустощі.

Діти непосидючі, допитливі та невгамовні. Батьки тішаться їхньою наполегливістю в розвитку мовлення, в оволодінні все новими й новими вміннями. Кожен вивчений дитиною віршик  чи пісеньку або навіть самостійно зав`язаний шнурок на черевичку батьки заохочують увагою й похвалою. Але є такий вид дитячої активності , що, на перший погляд , не приносить жодних результатів (пуста активність). Звідси її назва-пустощі. Саме відсутність очевидної цілі відрізняє пустощі від непослуху, вередування. На відміну від пустощів , непослух –це небажання або відмова підкорятися кому-небудь, слухатися; а вередування –один із проявів неслухняності, що характеризується швидкою зміною бажань.

Пустощі є невід ємною частиною поведінки кожної дитини,яка росте розвивається. Дитячі пустощі спрямовані на вихід,за межі усталених, знайомих дитині форм поведінки і  діяльності.

  Пустощі-це сигнал дорослим про те, що дитина вичерпала розвивальні ресурси діяльності ,якою вона займалася, і готова включитися в нову пізнавальну і творчу діяльність, готова до нового етапу розвитку.

  Є три основні види пустощів:

  • Як прояв пізнавальної активності та творчості;

  • Як спосіб вивчення власних можливостей і меж дозволеного;

  • Як спроба зайняти себе будь-чим-пустощі знічев`я;

     Творчість-природна потреба дитини,тож вона змушена творити або витворяти. Творення нерозривно пов`язане з пізнанням нового, а для дитини все нове. І якщо дошкільник псує речі, намагаючись зрозуміти, як вони влаштовані ,то це не його, а наша провина.

     Ніщо не приносить дитині такого задоволення, як усвідомлення власного розвитку. Навчившись нового, дошкільник намагається закріпити це вміння. Дуже важливо для дитини є думка дорослих про, те наскільки добре вона щось робить.

    Пустощі знічев`я зазвичай виникають, коли дитині нічого робити. Причина пустощів проста:дошкільники потребують активності.

   Дитячу  активність потрібно спеціально організовувати. Тому батьки повинні пам`ятати, що для повноцінного виховання ,окрім взаємодії з дідусями й бабусями, нянями чи вихователями ,дитині потрібні інші діти. Мультфільми й комп`ютерні ігри ніколи не замінять звичайної гри дитини з іншими дітьми. Співчуття до чужого болю чи прагнення не ображати інших ліпше виховувати власним «ігровим болем» чи образою, ніж чужим – комп`ютерним . Пустуючи , дитина проявляє ініціативу. Можливість щось переробляти по-своєму, виступати в незвичній ролі викликає в дітей почуття радості.

Приборкувати надмірну дитячу активність і спрямувати її в корисне русло можна в різні способи. Скажімо,батькам варто гратися разом з дітьми в улюблені ігри, зокрема рухливі або читати казки (оповідання) - це допоможе   зрозуміти різницю між добром і злом,чемністю й пустуванням.  Саме тому батьки мають спрямувати енергію на користь дитини:спонукати її займатися спортом,організовувати цікаву гру з іншими дітьми,залучати до посильної допомоги по господарству тощо.

 

 

18.09.17

Сенсорне виховання

 

Перші роки життя це період стрімкого психічного і фізичного розвитку, який є основою становлення дитини як особистості. Ці процеси тісно пов'язані з розвитком мови

 

Процес оволодіння мовленням – один з найскладніших. Мова виникає і спочатку розвивається як засіб спілкування з дорослими. Надалі вона стає засобом мислення і засобом оволодіння своєю поведінкою.

 

Успішне протікання розвитку мовлення в ранньому віці багато в чому залежить від життєвої обстановки, соціального оточення дитини, умов його виховання, особистісних особливостей дитини і власне активності дитини

 

Тому дітям раннього віку, з метою розвитку мовлення необхідно створити сприятливі умови. Важливу роль у розвитку мовлення дитини відіграє сенсорне виховання. Що таке сенсорне виховання? Сенсорне виховання – цілеспрямоване вдосконалення, розвиток у дітей сенсорних процесів (відчуттів, сприймань, уявлень)

 

У малюка зростає інтерес до усього навколишнього: він хоче все побачити, пізнати, взяти в руки. Ці бажання перевищують можливості дитини, і він змушений звернутися за допомогою до дорослого. Однак наявних засобів спілкування (жести, міміка, окремі слова) дитині вже не вистачає, щоб бути понятим, у нього виникає нова форма спілкування - мова. Мета сенсорного виховання - розвинути активну мова дітей раннього віку в процесі ігор з сенсорними матеріалами.

 

Деякі ми вам пропонуємо:

 

Д/і « Збери пірамідку»

Мета: розвивати координацію дрібних рухів кисті рук, вчити розрізняти розміри кілець і розташовувати їх у певній послідовності, поступово спадаючому порядку, розуміти слова «одягни», «зніми», «кільце», та назва кольору, а дітей у віці близько 2-3х років і називати їх.(величина, форма, колір).

 

Хід гри: Дитині пропонують пірамідку з 5 і більше кілець різного за кольором та розміром. На очах у дитини збирають  башточку, примовляючи: «Візьми найбільше кільце надягни його,а тепер візьми кільце поменше, а тепер найменше».

 

Д/і «Великий – маленький»

 

Мета: вчити порівнювати і групувати предмети за величиною вчити показувати і називати «великий», « маленький» предмет.

 

Хід гри: Беремо кубики двох розмірів одного кольору, по 3 великих і 3 маленьких. Спочатку їх довільно перемішують і пропонують дитині з одного боку розташувати великі, а з іншого маленькі. Попросити показати великий кубик і маленький, говорить дітям промовляти слова « великий», « маленький». Теж саме проробляють з будь-якими іншими іграшками.

 

Д/і «Катання з лотка кольорових кульок»

 

Мета: Навчити дітей зосереджено грати однією іграшкою 3-5 хвилин, виконувати дії, показані дорослим , розуміти слова «покатай», «кулька», «поклади», «корзиночка».

 

Хід гри:Дорослий  дає дитині 5-6 кульок червоного і синього кольору (можна дати поєднання двох інших кольорів – жовтий - зелений тощо). Дитині дають можливість пограти кульками, як йому хочеться. Через деякий час ставить на стіл невисокий лоток і скачує з нього по черзі кульки, примовляючи: «Ось як котиться кулька!». Потім пропонує дитині: «Покатай кульку! Ще покатай кульку!». Якщо дитина вміє кататися кульку, то наступного разу замість лотка дають два кошики і показує, як можна перекладати кульки з одного кошика в інший і примовляє: «Покладу в кошик кулька! Потім ще покладу кульку», потім пропонує дитині так перекладати. Наприкінці дати кубик і спробувати його покатати. «Кубик не котиться!»

 

Д/і «Чарівний мішечок»

 

Мета: вчити вимовляти звуконаслідувальні слова, збагачення словника, (корова, собака, кішка, гуска, курочка) розвиток тактильних відчуттів.

 

Для гри слід підібрати іграшки, які дитина знає. Це можуть бути гумові іграшки з серії «домашні тварини». або просто предмети, з якими малюк грає: м'ячики, кубики. Складаємо всі іграшки, які будуть в грі, в щільний непрозорий мішечок.

 

Хід гри: Пропонуємо дитині чи дітям, якщо є компанія, підходити по одному і опускати руку в чарівний мішечок, витягати іграшку з мішечка. Що говорить дитина повинна сказати хто це, або звуконаслідувати.Обов'язково похваліть дитину за правильну відповідь! І не картаєте, якщо малюк не вгадає іграшку.

 

Д/і «Різнокольорові намистинки»

 

Мета: Навчити дитину чергувати предмети за кольором, вчити називати і показувати колір.

 

Д/і «Поклади на місце» Мета: орієнтування в навколишньому, розширення словника.

 

Хід: Вихователь пропонує дитині прибрати на місце іграшки. Він говорить: «Що це? (машина). Де має стояти машина? (на полиці). Постав машину на полицю». Або: «Що це? (лялька). Де має сидіти лялька? (на стільці). Посади ляльку на стілець » і т. п.

 

Таким чином розмовляйте, коментуйте свої дії, спонукайте дітей повторювати слова за зразком.

 

 

 

 

 

Коли всі дома.

                                 Шановні батьки!

У вас обмаль вільного часу, але спробуйте знайти хоча б півгодини, щоб потішити дитину і самим відпочити, зняти напруження робочого дня. Ввечері , коли вся сім`я збирається вдома, доречними будуть ігри, які розраховані на учасників будь-якого віку.

Пропоную вам мовленнєві ігри, які розвивають пам`ять, увагу, а також створюють гарний настрій.

·        Гра « Назвіть слово»

Мета : називати слова на заданий звук.

Усі гравці говорять по одному слову, повторюватися не можна. Називаємо тільки іменники.

·        Придумування загадок.

Мета: вчити дітей міркувати, виділяти характерні особливості, ознаки предметів та описувати їх.Наприклад:Він хижак,живе в лісі. Має сірий колір хутра…

·        Гра«Стара казка на новий лад»
мета:  розвиток мовлення, уяви, творчого мислення
.
Попросіть дитину вигадати «казку навпаки»: ведмеді заблукали й потрапили до дівчинки, що вони стали б робити, як повелися? .

·        Гра «Скажи навпаки»

Мета: розвивати у дітей мислення, увагу, уяву. вчити дітей знаходити протилежні за значенням слова.Наприклад: добрий – злий, веселий - сумний;

·        Гра «Назви одним словом»

 Мета: розвивати у дітей вміння групувати та класифікувати предмети наприклад:стіл, крісло, ліжко..(меблі)

·        Гра «Назви дію»

 Мета: : вчити придумувати слова –дії, виховувати зосереджуваність (бігаю, стрибаю…)

·        «Назви іменник» ( квітка, машина…)

·        «Доберіть слова»

Мета : вчити дітей добирати слова – ознаки.

наприклад : зайчик – боягузливий, довговухий, сірий, білий, швидкий;

квітка – червона, пахуча, яскрава…

- А тепер ознаку іменника (червона квітка) ще можна назвати дію, ознаку іменника.(червона квітка росте)

·        Гра «Скажи лагідно»

Мета: закріпити вміння утворювати іменники за допомогою зменшувальних суфіксів.  (береза –берізонька…)

·        Гра «Пори року»

Мета: закріплювати знання дітей про пори року, про сезонні явища певної пори року (узимку — холодно, морозно, іде сніг, з´являється крига; навесні — пригріває сонце, тане сніг, з´являється ...